Certificare ISO 9001 – descopera toate avantajele

Certificarea ISO 9001 este o declaratie pentru actionarii, angajatii si managementul unei companii, prin intermediul careia o afacere poate sa functioneze intr-un cadru prestabilit pentru a atinge obiectivele companiei. Fie ca este vorba despre obiectivele privind satisfactia clientilor, obiectivele care se refera la calitatea oferita sau obiectivele de mediu, stabilind drept tinta obtinerea unei certificari, veti demonstra faptul ca aceasta companie este implicata direct in atingerea acestor obiective si astfel cresteti credibilitatea si increderea clientului in brandul/serviciul sau produsul pe care il puneti la dispozitia lui.  

Certificarea ISO 9001 este un standard international ce prezinta cerintele care trebuie indeplinite de sistemul de management al calitatii din cadrul unei organizatii.   Acesta este singurul standard din familia ISO 9000 care poate fi utilizat in scopul de evaluare a conformitatii. Totusi un aspect foarte important care trebuie luat in calcul este faptul ca ISO este organismul care stabileste, dezvolta si publica standardul, dar nu “certifica” propriu-zis organizatiile.

Ce inseamna ISO?

ISO este abrevierea utilizata pentru Organizatia Internationala de Standardizare care are sediul in Geneva. Standardele internationale emise de catre aceasta organizatie  sunt numite generic ISO.

Principalul obiectiv pe care il presupune ISO 9001:2015 este de a oferi un set de cerinte care, daca sunt puse in practica intr-un mod eficient, vor asigura dezvoltarea afacerii si totodata indeplinirea asteptarilor clientilor dar si cele ale membrilor organizatiei cu privire la ce are aceasta de oferit.

Avantajele implementarii ISO 9001

In primul rand, cerintele acestui standard acopera o gama larga si variata de subiecte ce implica toate publicurile organizatiei dumneavoastra; de la actionari, investitori sau managereri la angajati, clienti, furnizori, si nu numai. Acestea au in vedere atat standardele de calitate ale produselor/serviciilor furnizate; alocarea adecvata si eficienta de resurse umane, financiare, de timp, etc.; garantarea competentei angajatilor, procesele de management atat din cadrul productiei sau furnizarii de produse si servicii, cat si din zona administrativa; planificarea procesului de implementare a managementului calitatii, proiectarea produselor, procesarea comenzilor, achizitiile, monitorizarea si comensurarea proceselor comerciale si ale produselor, actiuni preventive/corective si cerinte pentru imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii.

Avand o atentie sporita in ceea ce priveste aceste aspecte, nu doar ca veti putea fi mult mai constienti cu privirea la introducerea unor eventuale imbunatatiri in procesele menegeriale, dar veti canstiga si increderea si simpatia clientilor care vor observa gradul ridicat de implicare pe care il aveti in vedere furnizarii celor mai calitative produse si servicii.

Nu doar aspectele legate de clienti se vor imbunatati, dar si relatiile cu angajatii, sporindu-se gradul de satisfactie ce il presupune munca in aceasta companie, dar si de implicare si reponsabilitate in indeplinirea sarcinilor. Acest lucru se va datora faptului ca  procesele interne specifice se vor integrara si aliniera intr-un sistem bine definit, angajatii fiiind mult mai constienti si intelegang mai bine deciziile manageriale ale organizatiei, conturandu-le astfel o viziune orientata spre lucrul in echipa pentru realizarea binelui comun.

Nu in ultimul rand, de pe urma beneficierii de astfel de avantaje, se vor desprinde si bonusuri de natura financiara. Astfel ca, drept consecinta a imbunatatirii relatiilor cu toate categoriile de clienti, interni si externi, crescand eficieenta si eficacitatea organizationala a companiei, aceasta se va putea bucura de scaderea unor costuri de productie in ceea ce priveste activitatile de baza, cresterea veniturilor si a profitului, dar si asigurare de vizibilitate mai mare si avantaj competitiv pe piata concurentiala.

Implementarea unui sistem de management al calitatii bazat pe standardul ISO 9001 este o valoare net adaugata pentru organizatia dumneavoastra. Acest tip de sistem de management se concentreaza dupa cum am obervat, atat pe satisfactia clientilor, managerilor, asociatilor si, nu in ultimul rand a angajatilor, si imbunatatirea continua a sistemelor, produselor, serviciilor pentru a atinge calitatea. Acest lucru se traduce printr-o imbunatatire a eficientei si eficacitatii organizatiei in general, o vizibilitate mai crescuta, o reputatie mai buna precum si alte beneficii ce deriva din satisfacerea tuturor categoriilor de clienti.

Certificare ISO 9001

Obtinerea certificarii ISO 9001

Pentru a se putea obtine o certificare este necesara parcurgerea mai multor etape. In primul rand, este necesara verificarea documentatiei clientului. Principalele aspecte care trebuie luate in vedere in aste punct sunt evaluarea acesteia in raport cu standardul de referinta si stabilirea daca este in conformitate cu acesta si apoi sunt necesare verificari cu privire la integralitatea documentelor si aducerea unor eventuale completari. Mai apoi, este necesara efectuarea unui audit de verificare. Auditul este procesul prin care o companie prezinta  dovezile  functionarii respectivului sistem, element obligatoriu pentru sistemele ISO. Astfel ca, daca aceasta etapa este trecuta fara nereguli, se trece la verificarea dosarului clientului de Comitetul Operativ de Certificare al organismului, in vederea luarii deciziei cu referire la acordarea certificarii.

In vederea simplificarii acestui proces complex, orice afacere poate apela la o companie specializata de obtinere a certificarilor, precum ISO Standard, ce ofera rezultate rapide si garantate, la cel mai mic pret din Romania. Astfel ca, de toate aspectele enumerate anterior se vor ocupa consultantii specializati ai companiei, gradul necesar de implicare al clientului fiind redus la minim.

Ce valabilitate are un certificat ISO 9001?

Un astfel de certificat are o valabilitate de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire, fara intreruperi de valabilitate, in cazul in care organizatia solicita o recertificare.

Cu toate acestea, daca in timpul auditului sunt semnalate neconformitati si daca organizatia nu le poate rezolva intr-un anumit interval de timp, exista posibilitatea de suspendare a certificarii pentru trei luni, perioada in care organizatia sa poata lua masurile solicitate obtinerii aspectelor necesare in vederea recertificarii.

Contacti-ne pentru cel mai bun pret din Romania.

Call Now Button