Certificare ISO 9001: Sistem de management al calitatii

Cum se obtine o certificare ISO 9001 : 2015? 

CERTIFICARE ISO 9001: 2015- ISO 9001 este un standard international ce prezinta cerintele care trebuie indeplinite de sistemul de management al calitatii din cadrul unei organizatii.

ISO 9001:2015 este singurul standard din familia ISO 9000 care poate fi utilizat in scopul de evaluare a conformitatii. Este important sa intelegem totusi ca ISO este organismul care dezvolta si publica standardul, dar nu “certifica” organizatii.

Obiectivele ISO 9001

Obiectivul ISO 9001:2015 este de a oferi un set de cerinte care, in cazul in care sunt puse in aplicare in mod eficient, vor asigura dezvoltarea afacerii dvs. si indeplinirea asteptarilor clientilor dar si cele ale membrilor organizatiei.

Cerinte certificare ISO 9001

Cerintele acopera o gama larga de subiecte, inclusiv angajamentul cadrelor de conducere ale furnizorilor d-voastra referitor la calitate, orientarea catre client a acestora, alocarea adecvata de resurse, garantarea competentei angajatilor, procesele de management (din cadrul productiei, furnizarii de servicii si din zona de suport administrativ), planificarea procesului de implementare a managementului calitatii, proiectarea produselor, procesarea comenzilor, achizitiile, monitorizarea si comensurarea proceselor comerciale si ale produselor, actiuni preventive/corective si cerinte pentru imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii.

Un ultim aspect, dar nu neglijabil, se refera la cerinta impusa furnizorului de a monitoriza perceptiile consumatorilor referitoare la calitatea produselor oferite si cea a serviciilor prestate. ISO 9001 : 2015 nu specifica cerintele necesare ale bunurilor sau serviciilor furnizate. Acest proces tine exclusiv de consumator, acesta exprimandu-si clar dorintele si asteptarile legate de un anumit produs sau serviciu.

Puteti lua in considerare diverse surse pentru clarificarea acestor aspecte cum ar fi specificatiile de produs, schite, standarde de produs nationale si internationale, cataloagele de produse ale furnizorilor si orice alte documente relevante.

Standardul valabil publicat in acest moment, ISO 9001 : 2015, este ultima editie din acesta serie, standard utilizat de organizatii din 175 de tari drept cadru de baza pentru sistemul de management al calitatii.

ISO 9001 : 2015, Sistem de management al calitatii – Cerinte, reprezinta cea de a patra editie a standardului publicat in 1987, standard devenit un adevarat reper in asigurarea capacitatii de a statisface cerintele de calitate si de a imbunatati statisfactia clientilor in relatia acestora cu furnizorii.

ISO 9001 : 2015 nu contine cerinte suplimentare fata de editia din anul 2008, pe care o inlocuieste. Sunt oferite clarificari suplimentare bazate pe experienta de opt ani in implementarea pe scara globala a standardului si sunt introduse o serie de schimbari cu intentia de a imbunatati continutul standardului prin armonizarea cu standardul referitor la sistemul de management al mediului, ISO 14001 : 2004.

Pentru a intelege mai bine procesul evolutiv pe care l-a avut standardul ISO 9001:2015, sa analizam principalele faze ale dezvoltarii sale:

1987 – aparitia standardului ISO 9001:

Integrat in pachetul normativ ISO 9000, standardul ISO 9001 a stabilit liniile directoare pentru proiectarea, dezvoltarea, productia si instalarea a ceea ce ulterior s-ar numi un sistem de management al calitatii . Desi pachetul in sine a abordat conceptul dintr-un accent ingust, pe termen lung a devenit baza pe care ar fi construite standardele pe care le stim acum. Standardul consta din patru capitole si 20 de sectiuni.

1994 – pozitionare:

In acest an, ISO a efectuat prima revizuire a pachetului de reglementare, in cadrul caruia ISO 9001 se remarca deja ca fiind cel mai reprezentativ standard . Desi nu se fac modificari majore, revizuirea serveste pentru a promova recunoasterea standardului, care la acel moment are deja 38.000 de organizatii certificate in Europa si aproape 46.000 in intreaga lume.

2000 – unificare standard:

Este un an strategic. Comitetul ISO lucreaza pentru unificarea standardului si decide eliminarea modelelor ISO 9002 si ISO 9003 . De atunci, numai ISO 9001 va fi discutat ca standard de management al calitatii . In acelasi timp, se angajeaza la o abordare bazata pe procese interne si nu pe cerinte, care a fost modul in care standardul a fost aplicat inainte. De asemenea, introduce cele opt principii de baza ale managementului calitatii, termenul de imbunatatire continua si creste compatibilitatea cu alte standarde similare, cum ar fi ISO 14001.

2008: accent:

Opt ani mai tarziu, ISO efectueaza o noua revizuire a standardului ISO 9001 pentru a clarifica unele dintre cerintele incluse in textul anterior. Cu toate acestea, rezultatul acestui proces nu aduce modificari semnificative . Ideea care a fost urmarita a fost de a face implementarea mai usoara.

2015: noi provocari:

Versiunea din 2015 a standardului, care a fost publicata in septembrie, aprofundeaza unele aspecte ale versiunii din 2008 si face modificari structurale. Dintre acestea putem evidentia accentul pe modelul de leadership, riscurile activitatii, modelul de comunicare si partile interesate. In plus, se solicita o analiza mai mare a contextului in care opereaza fiecare organizatie, documentatia pentru procesul de certificare este redusa, principiile de baza ale managementului sunt modificate la sapte si terminologia textului este compatibila cu alte standarde.

Avantajul implementarii unui sistem de management al calitatii

Discutati cu un auditor astazi.

Spuneti-ne cu ce va putem ajuta si un membru al echipei va va contacta astazi.

ISO 9001 - SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII

Implementarea unui sistem de management al calitatii bazat pe standardul ISO 9001 este o valoare adaugata pentru organizatia dumneavoastra. Acest tip de sistem de management se concentreaza pe satisfactia clientilor si imbunatatirea continua pentru a atinge calitatea. Acest lucru se traduce printr-o imbunatatire a eficientei si eficacitatii organizatiei in general, o reputatie mai mare si mai buna sau economisirea resurselor, printre alte beneficii.

IsoStandard– Servicii de certificare ISO 9001

IsoStandard servicii de certificare iso

Ce motive au determinat alte 900 de companii sa ne aleaga?

Avantajele sistemelor implementate:

Pentru ca optimizeaza timpul in cadrul organizatiei .

Mai putin timp pentru a rezolva o actiune corectiva.

Mai putin timp pentru pregatirea intalnirilor de conducere.

Mai putin timp petrecut la colectarea si procesarea indicatorilor.

Viteza mai mare e adaptare la piata.

Avantajele sistemelor certificate:

Pentru ca reduce considerabil si cuantificabil costurile.

Mai putine schimburi de documentatie fizica intre zone.

Costuri indirecte mai mici derivate din gestionarea documentelor.

Investitia este profitabila inainte de primul an.

Imagine mai buna care rezulta intr-o cota de piata mai ridicata.

Avantajele colaborarii cu noi

Oferim cel mai bun pret din Romania pentru servicii de certificare iso similare cu cele oferite.

Serviciul de certificare are costuri minime raportatea la piata de certificare din Romania.

Implicarea dvs este minima, deci costuri 0.

Nu trebuie sa angajati personal suplimentar pentru gestionarea sistemului, il adaptam pe specificul organizational al dvs.

Garantam certificarea, deci nu platiti mai multe etape de audit.

Avantajele IsoStandard

Siguranta si Incredere: Dvs sunteti asigurati pe tot procesul de certificare ca ati ales partenerul potrivit pentru certificare:

Plata la sfarsit in momentul obtinerii certificatelor.

Implicare minima, noi transformam organizatia dvs spre a fi eligibila obtinerii certificarii.

Transparent, fara costuri ascunse. Toate costurile sunt prevazute contractual inainte de demararea proiectului.

Certificari acreditate international.

Solicitati acum gratuit mai multe informatii despre certificarea iso.

Contacti-ne pentru cel mai bun pret din Romania.

Call Now Button